دادگاه عالی کویت مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین را باطل کرد

 دادگاه عالی کویت مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین را باطل کرد

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایرنا دادگاه امور اداری کویت که به تازگی شکوائیه ای را در اعتراض به افزایش قیمت بنزین دریافت کرده بود٬ ضمن بررسی ابعاد مختلف این موضوع٬ صبح امروز حکم به توقف افزایش چهل تا هشتاد درصدی قیمت بنزین داد.
افزایش قیمت بنزین در کویت که برای نخستین بار طی چند دهه اخیر رخ داده است٬ واکنش های منفی در فضای مجازی کویت درپی داشت و نمایندگان مجلس امت کویت در مورد تاثیر منفی این موضوع بر شرایط معیشتی شهروندان کویت هشدار دادند.
بر اساس قانون دستگاه قضایی کویت٬ حکم صادر شده در دادگاه استیناف بررسی خواهد شد اما احتمال رد آن بسیار کم است.
طی یک ماهی که از اجرای قانون افزایش قیمت بنزین از سوی دولت می گذرد٬ قیمت کالاهای مصرفی در این کشور افزایش یافته و دولت نیز گفته است به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی٬ چاره ای جز کاهش یارانه های حمایتی پیش روی خود نمی بیند.
به نوشته روزنامه القبس٬ با آغاز اجرای قانون افزایش قیمت بنزین٬ بسیاری از خانواده های کویتی ادامه تحصیل فرزندان خود را در مدارس خصوصی متوقف کرده و آنها را به مدارس دولتی رایگان فرستادند .
این اقدامات در حالی در کویت صورت می گیرد که اغلب کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچون امارات و قطر طرح افزایش قیمت بنزین را اجرا کرده اند اما فضای حاکم بر جامعه کویت و بافت اجتماعی این کشور٬ سیاست های اصلاح اقتصادی را به راحتی نمی پذیرد.
کویت در حال حاضر برای حفظ ثبات اقتصادی خود٬ بر روی ذخایر مالی کلانش در بانک های داخلی و خارجی حساب ویژه ای باز کرده است اما به دنبال آن است که سیاستهای اصلاح اقتصادی وجلوگیری از هدر رفت منابع را نیز اجرا کند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما