استاندار آذربایجان شرقی: نمایندگان به نظریه پرداز فرهنگی دولت اعتماد کنند

 استاندار آذربایجان شرقی: نمایندگان به نظریه پرداز فرهنگی دولت اعتماد کنند

در پیام اسماعیل جبارزاده که نسخه ای از آن عصر سه شنبه در اختیار آن قرار گرفت، آمده است: حوزه فرهنگ به ویژه در جاامعه ایران، هویتی چند لایه دارد و مخصوصا نقش آن در تحکیم همبستگی اقوام ایرانی، انکارناپذیر و کلیدی است؛ فرهنگ همانند تارهای محکمی است که در پودهای لباس فاخر وحدت ملی تنیده شده و آن را جلوه ای زیبا بخشیده است.
در پیام استاندار آذربایجان شرقی اضافه شده است: نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران به حوزه فرهنگ به ویژه در دوللت یازدهم، نگاهی راهبردی است و دولت تلاش کرده است در این راه با درک عمیق نیازهای جامعه امروزی ایران، هم پاسخگوی خواسته های اهالی فرهنگ باشد و هم به نیازهای بالقوه و روزافزون جامعه جوابی در خور دهد؛ دولت هم به خط قرمزها و حساسیت های دینی و ملی توجه و هم بستر رشد فرهنگی را هموار می کند و تغییرات اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز باید در این راستا ارزیابی کرد.
پیام حاکی است: فردی که برای جانشینی دکتر جنتی مطرح شده است( دکتر صالحی امیری) در میان متولیان فرهنگی، کارشناسی خبره در حوزه فرهنگ و حوزه های مرتبط با آن محسوب می شود، وی سال ها در بخش های راهبردی و کلان حوزه های فرهنگی و اجتماعی تصمیم ساز بوده، حضور موثری داشته و ریش سفید کرده است.
در پیام استاندار آذربایجان شرقی تشریح شده است: مردم در زمان حاضر خواهان نشاط و فضایی آرام برای توسعه فرهنگی هستند؛ سینماگران، اهالی موسیقی، نویسندگان و سایر فعالان عرصه هنر همه نیازمند فضایی امن برای ادامه فعالیت ها و ارایه قابلیت های خود هستند.
در پیام یادآوری شده است: باید بپذیریم که مقوله فرهنگ ما ناخواسته با سایر مقوله های اجتماعی و سیاسی پیوند خورده است و کشتی بان کشتی فرهنگ باید بتواند با شناخت این حوزه ها، این کشتی مدام در فراز و نشیب موج ها را به سلامت از میان حاشیه ها به ساحل امنیت برساند.
در پیام جبارزاده آمده است: از این منظر، جناب دکتر صالحی امیری، شخصیتی ویژه و جامع الاطراف است؛ ایشان یکی از سیاستگذاران اصلی فرهنگ در دولت تدبیر و امید می باشد و در زمره شخصیت های تاثیرگذار در شکل گیری این گفتمان که امروز به گفتمان غالب جامعه تبدیل شده است، محسوب می شود.
در پیام استاندار آذربایجان شرقی اضافه شده است: در حوزه ماموریت اینجانب، در استان کهن و فرهنگ دوست و فرهنگ پرور آذربایجان شرقی، چالش ها و ضرروت های حوزه فرهنگ را باید همزمان دید و معتقدم زعامت دکتر صالحی امیری بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ویژگی های فرهنگی، تجارب موفق ایشان در حوزه راهبردی و در سطح ملی و به ویژه مطالعات عمیق ایشان در حوزه اقوام، می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند و در نهایت به شکوفایی فرهنگی استان منجر شود.
پیام این گونه پایان می یابد: بدیهی است در معرفی چشم انداز حرکت دولت یازدهم در حوزه فرهنگ، رییس فعلی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نقش کلیدی و مهمی ایفا کرده است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما