در ناآرامی‌های 2 روز گذشته آمریکا 200 نفر بازداشت و 21 پلیس زخمی شده‌اند

در ناآرامی‌های 2 روز گذشته آمریکا 200 نفر بازداشت و 21 پلیس زخمی شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل اخترنیوز، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که عامل تیراندازی مرگبار دالاس به دنبال پیاده کردن یک نقشه بمبگذاری بزرگ بوده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد که در خلال درگیریهای شنبه شب تا یک شنبه بین پلیس آمریکا با معترضان به تبعیض نژادی و خشونت پلیس علیه سیاهان بیش از 200 نفر بازداشت شده‌اند. 

کشته شدن 2 شهروند سیاه پوست آمریکا به دست پلیس طی هفته گذشته نقطه آغاز ماجرای تیراندازی دالاس بود که طی آن 5 پلیس آمریکایی کشته شدند. عامل تیراندازی نیز به وسیله یک ربات بمبگذاری شده کشته شد.

براساس این گزارش، خشونتهای هفته گذشته از جمله کشته شدن 2 سیاه پوست و متعاقب آن وقوع تیراندازی دالاس باعث افزایش نگرانیها در محافل سیاسی آمریکا در زمینه تشدید خشونتهای مسلحانه شده است. 

بیشتر تظاهراتهای شنبه و یک شنبه در نقاطی مثل نیویورک، لس آنجلس و سانفرانسیسکو مسالمت آمیز در راستای بی عدالتی علیه سیاه پوستان بوده است. با این حال مقامات آمریکایی می‌گویند که تظاهرات در سنت پاول در مینه سوتا به خشونت کشیده شده و در خلال آن 102 نفر بازداشت شده‌اند.

طی ناآرامیهای دو شب گذشته نیز 21 افسر پلیس مجروح شده‌اند. 

به گفته مقامات پلیس آمریکا در جریان اعتراضات «باتون روژ» نیز حدود یکصد نفر دیگر بازداشت شدند که در میان آنها «دی ری مک کسون» از رهبران معترضان نیز دیده می‌شود.

معترضان در تظاهرات خود در باتون روژ فریاد می‌زدند: «هیچ صلحی وجود ندارد، هیچ عدالتی وجود ندارد، هیچ پلیس نژادپرستی هم نباید باشد».

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، طی 6 ماه اول سال 2016 بیش از 500 شهروند امریکایی با شلیک پلیس این کشور کشته شده‌اند.

این اولین بار نیست که سیاهپوستان مورد رفتارهای تبعیض‌آمیز قرار می‌گیرند. در سال 2014 نیز، «مایکل براون» یک نوجوان آمریکایی غیرمسلح با گلوله یک افسر سفید‌پوست در «فرگوسن» ایالت «میسوری» جان خود را از دست داد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما