شاخص بورس با روند افزایشی هفته را به پایان رساند

 شاخص بورس با روند افزایشی هفته را به پایان رساند

دماسنج بازار سرمایه در سه روز کاری این هفته ۴۷۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۶۵۵ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز در مدت زمان مشابه شاهد رشد ۵۲۲ واحدی بود.

به گزارش اخترنیوز ، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در ابتدای معاملات این هفته در تراز ۷۷ هزار و ۱۸۳ واحدی قرار داشت اما در طول مدت سه روز کاری توانست ۴۷۲ واحد رشد کند و به عدد ۷۷ هزار و ۶۵۵ واحد برسد. همچنین شاخص آزاد شناور که در چهاردهم مهرماه ۱۳۹۵ در سطح ۸۶ هزار و ۶۸ واحدی قرار داشت، در این مدت با رشد ۵۲۲ واحدی رقم ۸۶ هزار و ۵۹۰ واحدی را تجربه کرد.

در مدت مشابه، شاخص بازار اول توانست ۵۰۱ واحد بالا رود و در تراز ۵۴ هزار و ۴۱۸ واحدی به کار خود خاتمه دهد. علاوه بر این شاخص بازار دوم با ۲۷ واحد رشد، خود را از تراز ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ واحدی تا تراز ۱۶۹ هزار و ۳۵۹ واحدی بالا کشید.  همچنین در آخرین روز معاملات هفته نماگر بازار سرمایه ۲۱۹ واحد معادل ۰.۳ درصد،  صعود کرد و شاخص آزاد شناور نیز توانست بیش از ۳۶۰ واحد بالا رود.

در روزهای گذشته خبر انعقاد قرارداد سایپا کاشان با سیتروئن و نهایی شدن قرارداد ایران‌خودرو و پژو از اخباری بود که می توانست به محض اعلام باعث تعدیل مثبت در قیمت سهام های گروه خودرویی باشد اما علی رغم این موضوع خودرویی ها در این روزها اصلاح قیمت را تجربه کردند در عین حال در هفته‌های قبل تر سهام تعدادی از آن ها شاهد رشد بالای ۱۰ درصد بود این دو موضوع در کنار هم می تواند نشانگر این باشد که قبل از بسته شدن قرارداد ها و افشای اطلاعات مربوط به آن، اطلاعات در این خصوص به نوعی درز کرده و قیمت ها قبلا به این خبر واکنش نشان داده است.

از طرف دیگر این طور که شنیده شده منبع مالی در این قرار داد ها قرار است از منابع داخلی تامین شود در صورتی که بازار سرمایه ایران علاقه مند است این منابع از خارج کشور تامین گردد در نتیجه علی رغم اهمیت این موضوع قراردادهای مذکور نمی تواند به نیازهای بازار سرمایه پاسخ چندانی دهد و در نتیجه با انعقاد این قراردادها آن طور که انتظار می رود نمی توان در صورت های مالی این شرکت ها سود شناسای کرد.

در ۳ روز کاری منتهی به ۱۹ مهرماه ۱۳۹۵ عرضه کل معاملات سهام و حق تقدم به ۷۱۹۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل با ۴۵ درصد کاهش مواجه شده است. همچنین ۲۵۶۱ میلیون سهم و حق تقدم در ۱۹۸ هزار نوبت مورد داد وستد قرار گرفت و نسبت به هفته گذشته حدود ۵۴ درصد کاهش را تجربه کرد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما