نگرانی پلیس انگلیس از وقوع حملات تروریستی در مراسم سال نو مسیحی

 نگرانی پلیس انگلیس از وقوع حملات تروریستی در مراسم سال نو مسیحی

به گزارش اخترنیوز و به نقل از ایرنا، پلیس متروپلیتن لندن برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، برای اولین بار درصدد استقرار نیروهای پلیس در داخل قطارهای مترو برآمده است.
اگرچه در حال حاضر نیز در بیشتر ایستگاه‌های مترو و قطار لندن نیروهای مسلح پلیس استقرار یافته‌اند اما به‌ندرت در داخل قطار و واگن‌های مترو دیده می‌شدند.
براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع انگلیسی، در حال حاضر پلیس متروپلیتن لندن با توجه به در پیش بودن برگزاری مراسم سال نو مسیحی، بیش از 3 هزار نیروی پلیس در کنار نیروهای پلیس مسلح و ضد تروریسم در خیابان‌ها و مراکز عمومی این شهر، بسیج کرده است.
'فیل لانگ ودی ' سرپرست پلیس متروپلیتن لندن روز جمعه به شبکه اسکای نیوز گفت که این تحولات جدید امنیتی در این شهر متأثر از وقایع تروریستی اخیر در برلین، نیس و سایر نقاط اروپا بوده است.
وی گفت: این کاملا واضح است که ما دائم در حال رصد وقایع در سراسر جهان از جمله در برلین و نیس بوده‌ایم، و با توجه به تجربیات به‌ دست ‌آمده طرح‌های امنیتی خود را دائم به‌روز می‌کنیم.
این مقام امنیتی گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 نیروی پلیس همانند سال‌های گذشته برای حفاظت از امنیت مراسم سال نو مسیحی بسیج شده اند.
وی با بیان اینکه، هیچ اطلاعات خاص امنیتی در مورد احتمال حمله به مراسم سال نو مسیحی در لندن و سایر شهرهای انگلیس دریافت نشده است، از مردم خواست که در صورت مشاهده هر چیز مشکوک و نگران‌کننده‌ای آن را به پلیس گزارش دهند.
انتظار می‌رود همانند سال‌های گذشته جمعیت زیادی در مراسمی که در شامگاه روز 31 دسامبر( شنبه‌شب) در حاشیه رودخانه تایمز و در نزدیکی وستمینستر از سوی شهرداری لندن برگزار می‌شود، گردهم آیند.
پلیس انگلیس از هم‌ اکنون از مردم خواسته است که در صورت نداشتن بلیت حضور در این مراسم که همراه با آتش‌بازی است، این مراسم را از طریق تلویزیون و در خانه تماشا کنند.
طی دو سال گذشته شهرداری لندن برای محدود کردن شمار شرکت‌کنندگان در مراسم سال نو مسیحی، اقدام به فروش بلیت برای این مراسم کرده و به همین دلیل پلیس و سایر نیروهای حفاظتی با بستن تمامی خیابان‌ها و گذرگاه‌های منتهی به محل این مراسم، از ورود افراد فاقد بلیت به این محدوده جلوگیری می‌کنند.
پلیس انگلیس به دنبال حمله اخیر برلین، نیز شماری از نیروهای ضد تروریسم خود را در مراکز خرید کریسمس و نیز نقاط گردشگری و ایستگاه‌های قطار و مترو در لندن و سایر شهرهای بزرگ این کشور همانند منچستر و بیرمنگام مستقر کرده بود.
علاوه بر آن برای جلوگیری از بروز حملاتی شبیه برلین، بیش از پیش نصب موانع امنیتی و بلوک های بزرگ بتونی و آهنی در دستور کار مقامات شهری لندن خصوصا در مناطق حساس این شهر قرار گرفته است.
گفتنی است، مسولان شهری لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلیس، به دنبال حمله تروریستی با کامیون به ازدحام جمعیت در نیس فرانسه در اواخر تیرماه گذشته و در جریان جشن روز استقلال فرانسه که موجب کشته و زخمی شدن بیش از 130 نفر شد، به استفاده از موانع امنیتی و نصب بلوک های بزرگ بتونی و آهنی در اشکال و طرح های مختلف در محل هایی که احتمال بروز این گونه حوادث می رود، روی آورده اند.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است.
'اندرو پارکر' رییس دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس ( ام ای 5) اخیرا اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور از ژوئن سال 2013 میلادی تاکنون، 12 توطئه تروریستی از سوی گروه‌های افراطی را خنثی کرده‌اند .
به گفته وی، انگلیس در حال حاضر با تهدیدات آشکار و جدی از سوی تروریسم و خصوصاً گروه داعش مواجه است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما