اعضای شورا در موضوع قیر رایگان موضع گیری کودکانه دارند

اعضای شورا در موضوع قیر رایگان موضع گیری کودکانه دارند

به گزارش اخترنیوز ، ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به مسئله 1200 تن قیر رایگان اهدایی دولت به شهرداری مشگین‌شهر گفت: هدف از بیان این مطلب این بود که اعضای شورای‌شهر از این فرصت استفاده کرده و عملکردهای خود را جهت اطلاع عموم مردم شفاف‌سازی کنند اما متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر به صورت کودکانه در مقابل این موضوع موضع‌گیری کردند و این جریان را به سمت و سوی دیگر هدایت می‌کنند.

 

وی افزود: کمک‌های دولت به شهرداری‌ها در این دولت نسبت به گذشته بی‌نظیر است و این ادعا با اسناد و مدارک بیان می‌شود لذا انتظار ما از بیان این مطلب شفاف‌سازی اعضای شورای شهر بود؛ هر چند عملکرد شورای‌شهر در حوزه آسفالت غیر قابل دفاع است چرا که طبق آمار شورای‌شهر، متوسط سالانه آسفالت در این شهر کمتر از سه هزار تن می‌باشد.

امامی تصریح کرد: می‌بایست عملکرد دوره چهارم شورای در این راستا شفاف‌سازی شود تا مردم نیز بدانند در طول این مدت در حوزه آسفالت چه اقداماتی انجام گرفته است.

 

وی تاکید کرد: دولت از شهرداری مشگین‌شهر حمایت کرده که لازم است این حمایت‌ها شفاف سازی شود؛ این در حالی است که اعضای شورای شهر در مصاحبه‌ای ادعا کرده اند که واگذاری 1200 تن قیر رایگان تهمت به شورای‌شهر است لذا چنین به نظر می‌رسد برخی از اعضای شورای‌شهر حتی به وظایف قانونی خود نیز اشرافیت ندارند و در خصوص مسائل شهرداری هم اطلاعاتی در دست ندارند.

 

امامی تاکید کرد: طبق اسنادی که رئیس شورای شهر ارائه کرده 30 درصد هزینه قیر از محل منابع داخلی شهرداری پرداخت شده است در حالی که 30 درصد پرداخت شده از محل اعتبارات شهرستانی است که برای احداث آبشار خیاوچایی در نظر گرفته شده بود که این اعتبار جذب نشد و تبدیل به آسفالت شده است؛ به عبارتی جابجایی اعتبارات صورت گرفته تا این شهر ساماندهی شود.

 

وی با بیان اینکه قلندری مدیر کل امور شهری و شوراها در مورخه 27خرداد 94 نامه‌ای به معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور ارسال کرده که رونوشت آن جهت پیگیری به شهرداری و فرمانداری مشگین‌شهر نیز ارسال شده است گفت:  در متن این نامه آمده است "با عنایت به کمک سازمان محترم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در اختصاص سهم قیر به شهرهای بالای 20 هزار نفر و زیر 100 هزار نفر جمعیت و نیاز ضروری شهرداری‌های استان و محدودیت فصل‌کاری در شهرهای اردبیل، خواهشمند است دستور فرمائید در خصوص صدور حواله و راهنمای نحوه پیگیری و اقدام شهرداری‌ها جهت بهره‌مندی از سهمیه قیر اقدام لازم مبذول فرمائید؛ که در این نامه سهم شهرداری مشگین‌شهر 6 میلیارد و 471 میلیون ريال ذکر شده است.

 

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه دیگری که در این راستا وجود دارد این است که سخنان رئیس کمسیون عمرانی با رئیس شورای‌شهر هم خوانی ندارد.

 

فرماندار مشگین‌شهر گفت: دولت هزینه قیر را به شهرداری پرداخت کرده و سند ذیحسابی آن نیز موجود است که در صورت نیاز و مراجعه حضوری به شورای‌شهر ارائه می‌شود اما به علت محرمانه بودن آن غیر قابل انتشار است؛ صدور سند ذیحساب نیز به این معنی است که مبلغ فوق به حساب شهرداری واریز شده و در سیستم ثبت نهایی شده است.

 

وی افزود: در سال 94 در قبال هر تن قیر 650 هزار تومان هزینه می‌شد که طبق نامه مدیر کل شهرداری و شورا‌های استان شهرداری مشگین‌شهر می‌بایست 1000 تن قیر دریافت می‌کرد.

 

امامی تصریح کرد: طبق آماری که شورای شهر ارائه کرده برخی از معابر مشگین‌شهر همچون خیابان شریعتی، زینبیه، شهید رجایی و دکتر بهشتی قبل از تاریخ صدور حواله واگذاری، آسفالت شده و ربطی به سهمیه سال 94 ندارد.

 

وی گفت: کارخانه آسفالت شهرداری مشگین‌شهر ظرفیت تولید 40 هزار تن در ماه را داراست حال شهرداری شفاف سازی کند در طول 4 سال گذشته شهرداری چند هزار تن آسفالت به معابر شهر ریخته است.

 

امای اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌شود قیری که دولت به رایگان در اختیار شهرداری گذاشته نیز به سطح شهر ریخته نشده است؛  اگر این قیر استفاده شده  آمار آن را ارائه دهند.

 

امامی گفت: برای هر تن آسفالت به طور میانگین 50 کیلوگرم قیر لازم است و به عبارتی با 1000 تن قیر می‌بایست 20 هزار تن آسفالت به معابر شهر آسفالت ریخته می‌شد که شورای‌شهر باید اعلام کند که این مقدار آسفالت را در کدام معابر سطح شهر استفاده کرده اند.

 

وی ادامه داد: شهرداری و شورای شهر در طول این دوره از شورای شهر نه تنها درآمدزایی نداشته اند بلکه در اصلاح وضعیت معابر شهر که قیر رایگان از طرف دولت واگذار شده، مصالح و کارخانه رایگان نیز در اختیار شهرداری و شورای شهر است که می‌بایست تنها با حواله مدیر کل شهرداری و شورا‌ها در سال 94 بیش از 20 هزار تن آسفالت تولید و در زیر پای مردم ریخته می‌شد صورت نگرفته است.

 

نماینده دولت در شهرستان مشگین‌شهر گفت: در طول سه سال گذشته اعتبارات شهرستان تا 5 برابر افزایش یافته بدون اینکه کوچکترین تعامل و نشستی با فرمانداری، استانداری، مدیران کل و ... داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در سال 94 علاوه بر مساعدت دولت به شهرداری مشگین‌شهر در بحث قیر 4 میلیارد و 276 میلیون ريال نیز کمک نقدی بوده که یک میلیارد و 700 میلیون ريال واریزی خزانه به حساب شهرداری است و 2 میلیارد و 300 میلیون ريال واریزی سازمان شهرداری‌ها بوده و 220 میلیون ريال نیز اسناد دریافتی از خزانه است.

 

فرماندار مشگین‌شهر در خصوص مساعدت‌های دولت به شهرداری مشگین‌شهر در سال 95 گفت: در 5 ماهه اول سال جاری در شهریور ماه بیش از 5 میلیارد ريال، پیش از این نیز بیش از 11 میلیارد ريال در چندین مرحله از طرف دولت به شهرداری کمک شده است و در یک مرحله از بابت پایش تصویری دوربین، دکل و فنداسیون، مبلغ 600 میلیون ريال به حساب شهرداری واریز شده است و در چند روز آینده نیز 350 تن قیر رایگان به شهرداری واگذار می‌شود تا در آستانه فصل سرما معابر شهر ساماندهی شود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما