تبریز 2018 فرصتی برای معرفی تبریز در سطح جهان است

تبریز 2018 فرصتی برای معرفی تبریز در سطح جهان است

رئیس شورا‌ی شهر تبریز تاکید کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی فرصتی برای معرفی این شهر در سطح جهانی و استفاده از پتانسیل‌های آن است.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، شهرام دبیری در همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری اظهار کرد: صنعت توریسم به عنوان سومین صنعت پراهمیت در دنیا در شهر ما نقش کم‌رنگی دارد و در کل جهان این صنعت پس از صنعت نفت و خودروسازی نقش مهمی را در اقتصاد آن کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: تبریز با چهار هزار سال قدمت باید جایگاه خود را در همه‌ی عرصه‌ها بیابد تا دوباره شهر اولین‌ها شود.

دبیری افزود: با توجه به اینکه امروزه شاهد رکود اقتصادی و توقف تولید هستیم، احیا شدن صنعت توریسم می‌تواند در شکستن این رکود و ایجاد اشتغال کارساز باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کاری بدون همکاری و مشارکت مردم به اتمام نمی‌رسد، گفت: بی شک مردم نیاز به آموزش دارند و مسئولان مربوطه نیز باید در صدد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی یا داوطلبان فعالیت در حوزه‌ی گردشگری باشند.

وی خاطر نشان کرد: تبریز به عنوان شهری که پیمان خواهر خوانده‌گی با اکثر شهرها را دارد، مراودات فرهنگی و علمی را با سایر شهرها داشته‌ است؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌ها‌ی مناسب، شهر را توسعه داده و تبریز را به جایگاهی که شایسته‌ی آن است برسانیم.

گفتنی است همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری در سالن همایش مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز و با حضور مسئولان مربوطه و با اجرای برنامه‌های فرهنگی در تبریز برگزار شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما