تهدید وزیر دارایی برکنار شده عراق به افشای پرونده‌های بزرگ فساد

 تهدید وزیر دارایی برکنار شده عراق به افشای پرونده‌های بزرگ فساد

وزیر دارایی برکنار شده عراق تهدید کرد که پرونده‌های بزرگ فساد را در این کشور برملا می‌کند. وی نوری مالکی را به دست داشتن در برکناری‌اش متهم کرد. مالکی نیز در پاسخ به زیباری گفته است: من دشنام‌ها را می‌پذیرم تا آخرین فاسد از روند سیاسی حذف شود.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هوشیار زیباری، وزیر دارایی برکنار شده عراق در کنفرانسی خبری در اربیل، مرکز اقلیم کردستان گفت: ما فسادها را در تمامی بخش‌های دولت دفع می‌کردیم و ما پرونده‌های بزرگ فساد داریم که در اختیار ناظران بین المللی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد که آماده است آنچه که ثابت می‌کند وی و فراکسیونش در فساد نقش نداشته‌اند، ارائه دهد.

زیباری تاکید کرد: آنچه که رخ می‌دهد، گمراه سازی افکار عمومی برای سرپوش گذاشتن بر فساد طرف‌های مشخصی است. ممکن است برخی با برکناری من خوشحال شده باشند و آن را شکست حزب دموکرات کردستان و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق تفسیر کنند، اما آنها اشتباه می‌کنند.

وی با بیان این که جلسه پارلمان که در اواخر ماه اوت گذشته برگزار شد، غیرقانونی بود، تصریح کرد: سلیم جبوری، رئیس پارلمان نیز در اداره آن جلسه بی طرف نبود و سوال‌هایی که علیه من مطرح کرد، با نیت بد بود.

زیباری همچنین نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون را به این امر متهم کرد که \\\"در تصمیم برای برکناری وی نقش داشته است که این کار مقدمه‌ای برای براندازی دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بوده است\\\".

در مقابل، نوری مالکی، اظهارات مطرح شده توسط هوشیار زیباری را رد کرد و گفت: من دشنام‌ها را می‌پذیرم تا آخرین فاسد از روند سیاسی حذف شود.

دفتر نوری مالکی اعلام کرد: اتهام مطرح شده توسط زیباری مبنی بر این که مالکی در برکناری وی نقش داشته است، حیرت آور است، فراکسیونی که مالکی ریاست آن را برعهده دارد، تعداد اعضایش بیشتر از 50 نماینده در بالاترین وضعیت حضور نمایندگان نیست در حالی که تعداد نمایندگانی که به برکناری وی رای دادند، 158 نماینده بوده است.

پیشتر نیز فواد الدورکی، عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که این ائتلاف به نمایندگان خود دستور نداده است تا به نفع یا علیه برکناری هوشیار زیباری، وزیر دارایی رای دهند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما