گوشزد کردن اهمیت سکوت در اجرای میلاد درخشانی

 گوشزد کردن اهمیت سکوت در اجرای میلاد درخشانی

میلاد درخشانی درباره پرفورمنس موسیقایی خود که با عنوان «جای خالی سکوت» روی صحنه می‌رود، گفت: ایده این کار از جایی آمد که دیدیم دیگر سکوتی در زندگی ما وجود ندارد و خلوت ما با زنگ موبایل و مسیج و انواع صداها پر شده است.

این نوازنده و آهنگساز در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: البته این صداها دیگر اذیت‌کننده نیست و به امری روتین تبدیل شده، اما اگر بخواهیم خوب درباره آن فکر کنیم، دردآور است. من این کنسرت را به این دلیل برگزار می‌کنم که سکوت را به مخاطبان گوشزد کنم و از آن‌ها بخواهم فکر کنند که تا چه اندازه در زندگی خود سکوت و آرامش روحی و روانی دارند و می‌توانند با خود خلوت کنند. البته من کمتر کسی را می‌شناسم که این‌گونه باشد.

درخشانی درباره این اجرا که در قالب برنامه «شب شنبه‌ها» به صحنه می‌رود، توضیح داد: این موسیقی بداهه نیست و از پیش ساخته شده است. ابتدا قرار بود بداهه اجرا کنم، اما به‌دلیل این‌که مدتی اجرا نداشتم گفتم کنسرتی داشته باشم، تا بعد از ماه‌های محرم و صفر که کنسرت‌های اصلی‌ام شروع می‌شود.

او اظهار کرد: بداهه‌نوازی، بخشی از اجرای پیش رو خواهد بود. پرفورمنس نیز نمایشی نخواهد بود و جنبه موسیقایی آن بیشتر است.

این آهنگساز بیان کرد: در قسمتی از این کنسرت، بخش‌هایی از «افشارستان» نیز اجرا می‌شود. من چند ساز را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و تلاش کردم این موضوع را در یک قالب بیاورم.

درخشانی در بخش دیگری از سخنانش، به آلبوم مشترکش با مصباح قمصری اشاره و اظهار کرد: ما کار را  تا حدودی جلو برده‌ایم و قرار است در اولین فرصت، ادامه کار را ضبط کنیم. فکر کنم این آلبوم پس از ماه‌های محرم و صفر منتشر شود.

او با اشاره به درگذشت فرهنگ شریف - نوازنده پیشکسوت و صاحب‌سبک تار - گفت: این‌که اساتید موسیقی که هر کدام نقش یک گوهر را در موسیقی ما دارند کم‌کم و بدون هیچ سر و صدایی از این دنیا می‌روند، تاسف‌آور و ناراحت کننده است. ما با این اساتید بزرگ شده‌ایم و قرار نبود مستقیم با استاد شریف یا استاد شهناز در ارتباط باشیم، بلکه نوای ساز آن‌ها خودش کلاس درس بود.

وی افزود: من از آغاز نوجوانی به نوای اساتید تار نواز گوش داده‌ام و در تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف آن‌ها، کنکاش کرده‌ام و در همان دوران با صدای ساز استاد شریف عجین بوده‌ام. البته سعادتی نصیب من شد که روز خاکسپاری ایشان کنسرت داشتم و قطعه‌ای را به او تقدیم کردم.

به گزارش ایسنا، پرفورمنس موسیقایی «جای خالی سکوت» امشب (سوم مهرماه) در دو سانس ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما