‌اقتدار نظامی و دفاعی کشورمان تنها دلیل رفع تهدیدات نظامی است

‌اقتدار نظامی و دفاعی کشورمان تنها دلیل رفع تهدیدات نظامی است

‌امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مسئولان در کنار آموزش مباحث علمی، به تربیت دانش آموزان و دانشجویان هم توجه ویژه‌ای کنند.

‌به گزارش اخترنیوز، ‌آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه دفاع مقدس به عنوان شناسنامه جمهوری اسلامی ایران به ملت و نظام ما شرف و عزت بخشید، عنوان کرد: امنیت کنونی کشور در سایه جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و آزادگان به وجود آمده است.

وی از اظهارنظرهایی مبنی اینکه دلیل پیشرفت برخی کشورها، جمع‌آوری سازمان‌های نظامی آن‌ها است، انتقاد کرد و گفت: این حرف‌ها نادرست است، قدرت دفاعی و نظامی ایران به قدری بالا است که در صورت وجود جنگ، دشمن را غافلگیر خواهد کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جمع آوری سازمان‌های نظامی سخن اشتباهی است، اظهار کرد: ما باید به دنبال تقویت نیروهای نظامی خود باشیم؛ چرا که هیچ آدم عاقلی نیروهای نظامی را از بین نمی‌برد.

 وی بر تقویت نیروهای مسلح تأکید کرد و افزود: تنها در صورتی تهدیدات نظامی دشمن تمام می‌شود که قدرت نظامی ما زیاد بوده و در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کند.  

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه عنوان کرد: رفع تهدید نظامی و جنگ برخلاف ادعای برخی ها به برجام و مذاکره با آمریکا مرتبط نیست، چرا که بدعهدی آمریکا به همه ثابت شده و این کشور به جای عمل به تعهدات، به دنبال بهانه تراشی و مسائل دیگر است.

وی تأکید کرد: تنها دلیل رفع تهدیدات نظامی اقتدار نظامی و دفاعی کشور ماست که در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کرده است، یقیناً اگر دشمن از قدرت ایران نمی‌ترسید، به جای یمن، عراق و .. سراغ ایران می‌آمدند.

 امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هیچگاه به دنبال تجاوز به کشوری نبود و نخواهد بود، اما اگر کشوری به دنبال تجاوز به خاک ایران باشد، جواب قاطعانه و پیشمان کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به آتش بس سوریه پایبند نبوده است، اظهار کرد: همین بد‌عهدی‌ها و خیانت‌های آمریکاست که باعث شده تمامی ملت‌ها از این کشور متنفر باشند و شعار مرگ بر آمریکا سر دهند.

امام جمعه تبریز بد‌عهدی و اهمال کاری آمریکا در انجام تعهداتش را تخلف بین المللی دانست و گفت: سخنان رئیس جمهور در مجامع سازمان ملل بیانگر واقعیت‌ها بود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما