تأکید کمیسیون برنامه و بودجه بر کاهش وابستگی به نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی در برنامه ششم

 تأکید کمیسیون برنامه و بودجه بر کاهش وابستگی به نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی در برنامه ششم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تأکید این کمیسیون بر کاهش وابستگی به نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی در برنامه ششم خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه لزوم کاهش وابستگی به نفت و اختصاص درآمد حاصله به مصارف سرمایه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیش‌نویسی از سوی کمیسیون برنامه و بودجه تهیه شد تا اصلاحات مورد نظر کمیسیون در برنامه اعمال شود.

وی افزود: در برنامه ششم دولت کاهش 11.2 درصدی وابستگی به نفت را در کنار افزایش 14.5 درصدی درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که از نظر ما هم میزان کاهش وابستگی به نفت و هم میزان افزایش درآمدهای مالیاتی کم دیده شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لایحه برنامه ششم نشان می‌دهد که دولت برای فرارهای مالیاتی برنامه‌ای ندارد در حالی که کمیسیون امیدوار است فرمولی بیابد که این دو هدف یعنی کاهش وابستگی به نفت و افزایش درآمد مالیاتی همزمان تحقق پیدا کند. در همین رابطه پیش‌نویسی در کمیسیون برنامه و بودجه تهیه شد تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

جعفرزاده با اشاره به حضور نمایندگان دولت، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت که این کمیسیون معتقد است، وابستگی به منابع نفتی در بدترین حالت باید تک‌رقمی باشد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما