نوبخت: رشد اقتصادی پنج درصدی در برنامه یک ساله از سیاست‎‎های دولت است

نوبخت: رشد اقتصادی پنج درصدی در برنامه یک ساله از سیاست‎‎های دولت است

سخنگوی دولت همبستگی مجلس و دولت را از ضرورت‎‎های توسعه کشور خواند و گفت: مجلس شورای اسلامی 40 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‎‎گذاری دولت در امر سازندگی و توسعه عمرانی کشور تصویب کرد.

به گزارش اختر نیوز به نقل از ایسنا، "محمدباقر نوبخت" امروز در جلسه شورای اداری استان یزد، استفاده از منابع غیر دولتی و بانکی را از برنامه‎‎های دولت برای توسعه و پیشبرد اهداف توسعه‎‎ای کشور دانست و اظهار کرد: امسال پیش بینی دولت در برنامه یک ساله بودجه بر این است که 244 هزار میلیارد تومان هزینه کند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 197 هزار میلیارد تومان به عنوان هزینه جاری حقوق و دستمزد، 37 هزار میلیارد تومان برای طرح‎‎های عمرانی سرمایه گذاری می‌شود و مابقی که 10 هزار میلیارد تومان است، برای اوراق مشارکت که در سال‌های پیش توزیع شده است، استفاده می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: خرج کشور از سه محل درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی، صادرات نفتی و فروش اوراق منتشر شده بین اقشار مختلف جامعه با سودالحساب تأمین می‌شود.

نوبخت با اشاره به این که دولت مسئول ایجاد اشتغال در جامعه است، اظهار کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های مستمر در راستای اشتغالزایی پایدار از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت است.

وی بحث رشد اقتصادی را از جمله برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: رشد اقتصادی در رقابت با کشورهای منطقه باید سالانه حداقل به طور متوسط رشد هشت درصدی داشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت ارتقای دولت در حوزه اقتصادی، گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری، اقتصاد ایران باید طی 20 سال در رتبه نخست کشورهای منطقه قرار بگیرد و این در حالی است که دولت تدبیر و امید در ابتدای 10 سال دوم، مدیریت کشور را به دست گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به این که عمده درآمدهای کشور در طول 10 سال گذشته کسب شده است، افزود: برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد رشد پنج درصدی در برنامه یک ساله از سیاست‎‎های دولت در راستای توسعه اقتصادی کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد راهکارهای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه توسعه اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک تاکتیک برای رسیدن به اهداف عالی اقتصادی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

وی افزود: طی سال‎‎های گذشته بالغ بر دو هزار طرح به ارزش 400 هزار میلیارد تومان در سطح کشور کلنگ‎زنی شده و دولت تدبیر و امید برای رفاه حال مردم خود را موظف به اتمام این طرح‎‎ها دانسته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز گفت: برای امسال دولت پیش‎بینی فروش دو میلیون و 250 هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه 40 دلار داشته، در حالی که موفق به فروش دو میلیون و 350 هزار بشکه نفت شده است.

سخنگوی دولت همچنین در ادامه گفت: دیروز در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که مبلغ 40 هزار میلیارد تومان توسط دولت برای سرمایه‎‎گذاری در امر سازندگی و توسعه عمرانی کشور هزینه شود.

وی حمایت از پیمانکاران و سرمایه‎‎گذاران را از راهکارهای توسعه و اشتغال‎‎زایی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و همدلی بین دولت و مجلس، نتایج خوبی برای رفاه حال مردم خواهد داشت.

نوبخت در بخش پایانی سخنانش با بیان این که در سفر رئیس جمهور به استان یزد مبلغ 950 تا یک‌هزار میلیارد تومان برای طرح‎‎های عمرانی یزد مصوب شده است، گفت: بخشی از بودجه اختصاص یافته سفر رئیس جمهور مربوط به امسال و بخش پایانی آن نیز مربوط به سال آینده است.


انتهای پیام

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما