ژیمناستیک ایران چه زمانی به المپیک راه پیدا خواهد کرد؟

 ژیمناستیک ایران چه زمانی به المپیک راه پیدا خواهد کرد؟

ورزش‌های پایه و پرمدال چون ژیمناستیک، شنا و دوومیدانی در المپیک باعث بالا رفتن جایگاه و رتبه کاروان‌های ورزشی هستند. کاروان ورزشی ایران سهمی در کسب مدال در این رشته‌ها ندارد.

به گزارش ایسنا، سی‌ویکمین دوره ازرقابت‌های تابستانی المپیک در ریودوژانیرو به پایان رسید. در این المپیک در مجموع 974 مدال توزیع شد که آمریکا با 121 مدال و بریتانیا با 67 مدال در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفتند.

ژیمناستیک به عنوان یکی از رشته‌های پایه در رقابت‌های المپیک همیشه جزو جذاب‌ترین مسابقات برای بیننده‌هاست. 23 درصد از مدال‌های این دوره از المپیک مربوط به رشته ژیمناستیک بود. در این المپیک در مجموع 42 مدال در رشته ژیمناستیک توزیع شد. آمریکا با 12 مدال و بریتانیا با شش مدال بیشترین سهم مدال در این رشته را از آن خود کردند.

خوشحالی تیم ژیمناستیک آمریکا پس از کسب طلا

آمریکا با 10 ژیمناست در ریو حضور داشت. این نمایندگان توانستند چهار مدال طلا، شش نقره و دو برنز را کسب کنند. تنها سه نماینده آمریکایی موفق به کسب مدال نشدند. سیمون بایلز بانوی 19 سال آمریکایی با کسب 4 طلا و یک برنز پرافتخارترین نماینده آمریکا در ژیمناستیک ریو بود. الکساندر رایزمن 22 ساله با کسب یک طلا و دو نقره در این المپیک در رشته ژیمناستیک بعد از او قرار گرفت.

سیمون بایلز و الکساندرا رایزمن ژیمناست‌های آمریکایی.

بریتانیا نیز با 10 نماینده به این المپیک آمده بود و چهار نماینده این کشور موفق به کسب 2 مدال طلا، یک نقره و سه برنز شدند. مکس ویتلاک 23 ساله بریتانیایی با دو طلا و یک برنز بیشترین مدال ژیمناستیک را در المپیک ریو را از آن خود کرد.

همانطور که شاهدیم صدرنشینان المپیک ریو سرمایه و زمان زیادی را بروی ورزش‌های پایه و پرمدالی چون ژیمناستیک، دوومیدانی و شنا می‌کنند. کشوری چون آمریکا سهم زیادی در رشته‌هایی چون کشتی، تکواندو، شمشیربازی، جودو و وزنه‌برداری ندارد. آن‌ها با سرمایه‌گزاری برروی رشته‌های پایه بار خود را در المپیک می‌بندند.

اما کاروان ورزشی ما همیشه با کسب سهمیه  در رشته‌هایی چون کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و ... عازم رقابت‌های المپیک می‌شود و با کسب چند مدال انگشت‌شمار یا بیشتر به کار خود پایان می‌دهد و تاکنون نتوانسته است به جایگاه تک رقمی در المپیک راه یابد. آیا دیگر زمان آن نرسیده است که مسئولان ورزشی کشور در کنار رشته‌های دیگر به ورزش‌های پایه نیز توجه کنند؟

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما