اگر کسی نمی تواند از بورس شکر تهیه کند، مشکل خودش است

اگر کسی نمی تواند از بورس شکر تهیه کند، مشکل خودش است

به گزارش اخترنیوز به نقل از نصر ، "کریم مهری" صبح امروز در حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دولت، گفت: خرید گندم در سال جاری به بالای 500 هزار تن رسیده است در حالی که هدفگذاری ما 450 هزار تن بوده است.

وی ادامه با بیان اینکه برآورد ما از میزان خرید امسال بالای 800 هزار تن است، داد: نیاز آذربایجان شرقی 400 هزار تن در سال است و مابقی گندم خریداری شده به سایر استان ها صادر خواهد شد.

مهری از استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برای مهار آب های مرزی در استان خبر داد و گفت: در شهرستان جلفا از این فرصت برای انتقال آب به زمین های کشاورزی استفاده شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحران دریاچه ارومیه، گفت: به هیچ وجه در حوضه دریاچه ارومیه مایل به توسعه باغات نیستیم و اجازه توسعه باغات در این حوزه را نمی دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: ما از توسعه باغات دیم با الگوی کشت انواع کم مصرف در حوضه های خارج از دریاچه ارومیه استقبال می کنیم.

مهری در خصوص تامین مواد اولیه صنایع غذایی از جمله شکر، گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی این اقلام از جمله شکر را در بورس کالا عرضه می کند و در 50 روز گذشته 280 هزار تن شکر در بورس عرضه شده است.

وی با اشاره به اعتراض مدیران صنایع غذایی به این روند، گفت: شکر در بورس عرضه شده و به وفور موجود است، حال اگر کسی شرایط حضور در بورس ندارد، مشکل خودش است.

مهری افزود: هدف از عرضه مواد اولیه و نهاده ها در بورس پیگیری از رانتخواری ها و برخی سوء استفاده هاست. اگر می خواهیم در کشور شفافیت حاکم شود، باید چنین معاملاتی در بورس انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: به هیچ وجه با کمبود شکر در استان و کشور مواجه نیستیم و از طرفی دیگر محصولات داخلی هم در راه فراوری و تولید است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما