در آمد مالیاتی، درآمدی پاک و زوال ناپذیر است

در آمد مالیاتی، درآمدی پاک و زوال ناپذیر است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت: در آمد مالیاتی، درآمدی پاک و زوال ناپذیر است که باید جایگزین درآمد زوال پذیر نفتی شود.

به گزارش اخترنیوز، نادر جنتی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اداره امور مالیاتی استان با بیان اینکه قوانین و مقررات چشم انداز 1404 و همچنین قوانین برنامه و بودجه تکالیفی را بر عهده سازمان مالیاتی قرار داده است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا این تکالیف را در راستای عملیاتی کردن فرمایشات عمیق مقام معظم رهبری در خصوص عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی به نحو احسن انجام دهیم.

وی اقتصاد مقاومتی را راه نجات اقتصاد کشور دانست و افزود: طبق قوانین کشور تمام هزینه های کشور باید از ناحیه درآمدهای مالیاتی کشور تامین شود، چرا که درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز از نوع درآمدهای سرمایه‌ای است که متاسفانه با فروش زیاد آن سرمایه کشور کمتر می‌شود  و روزی به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما گرفتار بیماری مزمن و خطرناک هلندی شده است، تاکید کرد: اقتصاد کشور هلند در یک مقطع زمانی جزو کشورهای تراز اول جهان بود اما وقتی منابع گازی جدیدی در این کشور کشف شد این کشور شروع به فروش گاز کرده و رفته رفته از فعالیت های دیگر کاسته شد. نتیجه آن شد که پس از گذشت سال ها این کشور رفته رفته ضعیف تر شد. شهر مسجد سلیمان نیز در ایران دچار همین مشکل شده بود.

جنتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با سیطره کامل بر مشکلات کشور و مطالعات جامع در این زمینه سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، اظهار کرد: بند 17 این سیاست ها به اصلاح نظام درآمدی کشور با افزایش درآمد مالیاتی اختصاص یافته است. سازمان امور مالیاتی کشور در راستای فرمایشات رهبری برنامه ریزی گسترده ای برای افزایش درآمد مالیاتی همراه با حفظ رضایتمندی مردم و ارباب رجوع نموده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی در پاسخ به انتقاد رئیس اتاق بازرگانی تبریز در خصوص اختصاص مالیات بر ارزش افزوده بر صنایع ناتوان کوچک گفت: باید با شناسایی و دریافت مالیات از افرادی که درآمدهای کلان داشته و از پرداخت مالیات فرار می کنند فشاری که بر دوش تولید کنندگان می باشد را جبران کنیم .

وی افزود: در آمد مالیاتی، درآمدی پاک و زوال ناپذیر است که باید جایگزین درآمد زوال پذیر نفتی شود. در طرح جامع مالیاتی که پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و لزوم افزایش درآمد مالیاتی در سازمان امنور مالیاتی تدوین شده است اهرم‌های تشویقی برای سرمایه‌گذارانی که در بخش تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند، در نظر گرفته است تا در مواردی از معافیت های مالیاتی نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پس از تصویب لایحه صندوق مکانیزه فروش عمده‌ای از مشکلات قوانین مربوط به مالیات ارزش افزوده برطرف می‌شود.

جنتی بر لزوم کمک مسئولان سایر دستگاه های اجرایی در راستای اجرای قوانین مالیاتی تاکید و اظهار کرد: مردم با پرداخت مالیات هیچ مشکلی ندارند بلکه برخی بی عدالتی های موجود آنان را آزرده می کند که امیدواریم با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی این مشکلات حل شود.

به گزارش ایسنا، در این آیین از زحمات 15 ساله رسول رسولی، مدیر کل سابق اداره کل امور مالیالتی استان تقدیر شده و غلامرضا شریفی به عنوان مدیر کل جدید اداره کل امورمالیاتی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما