دومین جشنواره باتیک(کلاقه ای)برگزار شد

دومین جشنواره باتیک(کلاقه ای)برگزار شد

دومین جشنواره چاپ باتیک(کلاقه ای) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخترنیوز از اسکو،دومین جشنواره چاپ باتیک در این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان اسکو گفت:ثبت هنر باتیک به نام شهرستان اسکو یکی از افتخار ماست که با بهره مندی از آن و برگزاری جشنواره های باتیک می توانیم این هنر را برای همگان بشناسانیم.

دکتر محمد زاده با اشاره به استقبال کم هنرمندان و مردم از جشنواره باتیک افزود: هنر باتیک برای شهرستان یک شناسنامه و هنر ملی است.

محمد زاده باتیک را محصولی صادراتی و ارز آور دانست و گفت باید قدر این هنر را بدانیم و از آن حمایت کنیم، وی همچنین افزود:حمایت از هنرمندان شهرستان وظیفه ماست که تدابیری نیز اندیشیده شده است.


 معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان با اشاره به استقبال کم از دومین جشنواره باتیک گفت:این استقبال در حد هنر باتیک نیست و باید بیش از پیش به این هنر اهمیت دهیم.

فرشاد به آفرین گفت:در اولین جشنواره باتیک که سال ۹۵ برگزار شد ۶۸ اثر شرکت داده شده بود که امسال با استقبال هنرمندان تعداد آثار به ۱۰۴ رسیده است.

به آفرین با اشاره به آموزش ۲۰ هنر آموز علاقمتد به هنر باتیک در سال ۹۵ گفت:با حمایت مشئولین شهرستان در پی افزایش تعداد هنر آموزان در سال جاری هستیم که قدمی بزرگ برای ترویج این هنر است.

وی همچنین اظهار داشت از هنرمندانی که باتیک کاری را به روش سنتی حفظ کرده اند حمایت ویژه به عمل خواهد آمد و دلیل این حمایت را لزوم حفظ روش سنتی یا همان مهری دانست.

شایان ذکر است در پایان این جشنواره از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد که اسامی آنان به شرح زیر می باشد.
نفر اول رضا میرزاجانی
رتبه دوم اسکندر رنجبر
رتبه سوم علی امیری

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما