تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان استان/ جذب 100 میلیون تومان اعتبار به منظور احداث پارک‌های بانوان

تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان استان/ جذب 100 میلیون تومان اعتبار به منظور احداث پارک‌های بانوان

مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان استان امکان دسترسی آسان به اطلاعات مختلف بانوان استان را فراهم می‌کند.

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، پروین اشراقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اجرای راهکارها در حوزه‌ی امور بانوان، همکاری همه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد و تلاش‌ها در راستای پرهیز از حرکات موردی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر اداره کل امور بانوان استان گفت: تشکیل کمیته‌های کارآفرینی در دانشگاه‌های اصلی تبریز از جمله دانشگاه تبریز، شهید مدنی و پیام نور و بررسی مشکلات دانشجویان زن از جمله مواردی می‌باشد که به آن پرداخت شده است.

اشراقی تاکید کرد: در بخش دولتی، ظرفیت کافی برای جذب بانوان و اشتغال آنان وجود ندارد و باید با استفاده از بخش خصوصی و ایجاد روحیه‌ی کارآفرینی زمینه‌ی مناسب برای اشتغال بانوان را فراهم کنیم.

وی با بیان این که بیش از نیمی از 224 هزار دانشجو در استان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این اهم، ضرورت تعیین واحدهای عملی و تئوری کارآفرینی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌ها را دو چندان می‌کند که از سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در این راستا بهره گرفته خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه سهند در اجرای طرح مذکور پیشقدم شده است و واحدهای کارآفرینی را در مقاطع متفاوت و برای رشته‌های مختلف در دست اجرا دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری متذکر شد: با توجه به پیشرفت چشمگیر مشارکت زنان در امور مختلف، باید مهارت‌های کارآفرینی و ورود به دنیای اقتصاد از جمله رفتار در بورس، بازار بین‌المللی، برندسازی را به آنان آموزش داد.

وی با اشاره به زنان فناور، بیان کرد: در حال حاضر 59 زن فعال در عرصه‌ی نوآوری و فناوری در استان در حال فعالیت هستند که تلاش‌ها باید در راستای هدایت ایده‌های آنان به سمت تجاری‌سازی باشد.

وی همچنین از تلاش برای حل موانع و مشکلات تسهیلاتی بانوان صنعت‌گر خبر داد و گفت: مشکلات بانوان صنعت‌گر به صورت مکتوب تنظیم شده و در دست بررسی است.

اشراقی خاطرنشان کرد: کمیته‌ی اعتیاد در حوزه‌ی زنان و خانواده نیز در حل مشکلات شلتر و پناهگاه بانوان در کمپ ترک اعتیاد نقش پررنگی داشت و بخش اعظمی از مشکلات مالی و بهداشتی آنان حل شده است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌‌ای نیز با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده که هدف عمده‌ی آن حمایت از تمامی طرح‌های بانوان شهرستان‌ها است.

وی افزود: این طرح شامل کسانی هم که سرپرست خانوار نبوده و حقوق ماهانه‌ی همسرشان از 2.5 میلیون کمتر است، می‌شود.

اشراقی متذکر شد: به 80 درصد از طرح‌های ارائه شده از جانب این زنان تا سقف 100 میلیون اعتبار با شش ماه دوره‌ی تنفسی داده خواهد شد.

وی از اجرای دوره‌ی دوم طرح تاب‌آوری زنان از اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: 36صندوق خرد روستایی در روستاها و به منظور حمایت از ایده‌های آنان با همکاری جهاد کشاورزی تاسیس خواهد شد.

وی گفت: طرح توان‌افزایی و تاب‌آوری زنان و همچنین برگزاری 195 کارگاه آموزشی با 30هزار و 312 نفر تحت آموزش در تبریز و هفت شهرستان نیز از دیگر اقدامات این نهاد برای حمایت از بانوان است.

اشراقی افزود: این کارگاه شامل آموزش روابط بین‌فردی و حل مسله، تصمیم‌گیری و همدلی است که قبل از پایان سال این دوره اجرا خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ورزش بانوان و نشاط آنان گفت: اقدامات انجام شده در این راستا باید منطبق بر سیاستهای کلان کشور باشد و 100میلیون اعتبار به منظور تجهیز پارک‌های بانوان جذب شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل امور بانوان استانداری به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی فجر بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های فضای مجازی، کارگاه کارآفرینی، دیدار با خانواده‌ی شهدا و تجلیل از آنان، گرامیداشت خانواده‌های شهدای مدافع حرم، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری همایش‌هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی و بانوان و سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های تعیین شده برای گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ی فجر است.

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما