پیروزی در حلب، همه برنامه‌های تجزیه در سوریه را بهم ریخت

پیروزی در حلب، همه برنامه‌های تجزیه در سوریه را بهم ریخت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پیروزی در حلب، همه برنامه‌های تجزیه در سوریه را به هم ریخت.

به گزارش اخترنیوز و به نقل از  ایسنا، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل از حضور دکتر «نوبخت» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اردبیل در شرایط نامساعد جوی تشکر و همت ایشان را تحسین کرد و از بابت دستور پرداخت مطالبات پیمانکاران قطعات راه‌آهن و مطالبات صاحبان اراضی سد کوثر و اختصاص مبلغی برای سد عنبران از وی تقدیر کرد.

عاملی با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در حلب و بازپس‌گیری آن از تروریست‌های سلفی و تکفیری، گفت: این پیروزی از این جهت مهم است که دولت آمریکا، اسرائیل و عربستان بر تجزیه سوریه توافق کرده بودند و حلب مرکز ثقل این طرح بود و قرار بود آنها یک منطقه بسیار کوچک را به علوی‌ها با ریاست بشار به‌عنوان سهم سوریه و منطقه‌ای را به اهل سنت با مدیریت عربستان و منطقه عمده دیگری را به کردها اختصاص داده، آنجا را به پایگاه دائمی آمریکا تبدیل کنند، اما پیروزی در حلب همه برنامه‌ها را بهم ریخت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نقش اسرائیل را در جدایی کردها از سوریه و عراق بسیار وسیع دانست و افزود: ترکیه در همراهی با اسرائیل در آینده با بحران بزرگی مواجه خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به نزدیکی 19 ژانویه که به‌مناسبت سرازیری آذری‌های آذربایجان در آستانه فروپاشی شوروی به طرف ایران به نام «روز آذری‌های مسلمان» نامیده شده است، تصریح کرد: این روز، روز هویت‌یابی، بازگشت به اصل و بازگشت به «بابا توپراقی» و روز اعلام تعلق به ایران و اسلام است.

عاملی افزود: برگزاری 19 ژانویه از این جهت برای ما مهم است که نمی‌گذارد تاریخ و حافظه یک ملت پاک و فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل هم‌چنین از شهدای 20 ژانویه آذربایجان تجلیل کرد و حوادث 19 ژانویه را از عوامل کشتار عزیزان آذری در 20 ژانویه توسط شوروی سابق دانست.

عاملی تصریح کرد: برنامه‌های مفصّلی برای 19 ژانویه تدارک دیده شده که از جمله آن‌ها تجلیل از مفاخر ادبی و فرهنگی آذربایجان است تا هویت دینی، ملی و تاریخی آذربایجان از تاراج و غارت مصون بماند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: برای امسال، نظامی گنجوی را انتخاب کرده‌ایم، از همین‌رو  با انتخاب چند بیت شعر از ایشان از تمام ادبا، شعرا، متفکرین آذربایجان و آذری‌های ایران می‌خواهیم در سیاق این ابیات، نظم و نثر خود را به آذری که از طرف ستاد برگزاری مراسم 19 ژانویه اعلان خواهد شد بفرستند. این اشعار عبارتند از همه عالم تن است و ایران دل، نیست گوینده زین قیاس خجل - چون‌که ایران دل زمین باشد، دل ز تن به بود یقین باشد - زان ولایت که مهتران دارند، بهترین جای بهتران دارند.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: از این اشعار، پیام‌های مهمی استفاده می‌شود که انتظار است نویسندگان و ادبای معظّم و مکرّم آذری در تبیین آن عنایت داشته باشند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما