دوباره طنین انداز شد "نوای لبیک یا حسین(ع)" در میان غربت تاسوعا

دوباره طنین انداز شد

دوباره فریاد "لبیک یا حسین(ع)" در میان شهر پیچید و اشک از دیدگان عاشقان به یاد عباس وفادار سرازیر شد، در روزی که راه را بر عزیزترین مخلوق خدا بسته و با لبانی تشنه عازم نبردی نابرابر کردند.

به گزارش اخترنیوز ، امروز روز تاسوعای حسینی، روزی که نامش یادآور غربت عزیزترین و پاک‌ترین بندگان خدا است و در انتظار رویدادی بزرگ و البته جانسوز، ساعت‌هایش را سپری می‌کند.

کربلایی که سالیان سال است در تشنگی‌هایش می‌سوزد، سالیان پیش در فردای چنین روزی، جسمی را در آغوش خواهد کشید که ذره‌ ذره‌ی وجودش را عشق و ایمان خداوندی احاطه کرده بود و چه صحنه‌هایی را لمس  کرد این دشت پر از بلا...!

امروز به نیابت از همان روزها و لحظه‌هایی که امام حسین(ع) با یارانش در محاصره‌ی دشمن قرار گرفت، شیعیانش نیز سوز دل را تازه کرده و رکاب در رکاب تاسوعا، سینه می‌زنند.

شهر پر از نوای یاحسین(ع) شده و دسته‌های عزاداری از کوچه‌ها و خیابان‌ها به پا خواسته و آمادگی خود را برای دفاع از جهان تشیع به اوج آسمان می‌رسانند.

بوی "چای و آش نذری" در کوچه‌ها می‌پیچد و بساط نذری های حسینی برپا شده است، امروز فقیر و غنی به حد وسع‌شان در راه حسین(ع) خیرات کرده و بر لبان خشک علی ابن حسین(ع) و یارانش می‌گریند.

 موکب عزاداری‌ها و لباس مشکی مردم، شهر را به گونه‌ی عجیبی عاشورایی کرده است، و هر کس در حد توان خویشتن در این عزای جانسوز سهیم شده و فرهنگ عاشورایی را به نسل‌های بعد می‌رساند.

و چه زجری کشید زمین و زمان، سالیان پیش، در چنین روزی امام‌حسین(ع) و 72 تن از یارانش باوفایش در غربت و تنهایی کربلا، از شریعتمان به دفاع برخواسته و جریانی را شروع کردند که تاکنون بعد از گذشت چندصد سال، هنوز هم زنده مانده است.

و به حق امام‌خمینی(ره) در بیان عظمت این روزها، فرمودند "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است".

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما